Preskočiť na obsah
Kategórie
História Zákulisie

2012 is soooo last year

Za 366 dní roku 2012 sa u nás toho udialo brutálne veľa. Kopa zmien, noviniek, vylepšení a zábavy. Samozrejme, rok so sebou priniesol aj pár negatív, s ktorými sme bojovali. Rok 2013 bude mať síce o deň menej, ale chceme v ňom stihnúť oveľa viac. Ako to vidia ľudia vo firme?

WebSupport – Mišo Truban

Stali sme sa jednotkou na .sk trhu. Usilovali sme o to 2,5 roka. Veľmi veľa sme rástli a ownovali slovenský trh, no zároveň sme rozbiehali tie zahraničné. Do našej rodiny sme okrem tisícok klientov prijali aj kopec nových kolegov. Ale rok 2012 je už za nami a my sa tešíme na novú iteráciu. Prioritou číslo jeden bude dodávať najkvalitnejšie a najspoľahlivejšie služby a produkty. Budeme opäť veľa investovať a zlepšovať firmu. Presne tak, ako doteraz, len viac.

Admin tím – Tomáš Čorej

V priebehu minulého roka sme sa rozšírili z 5 na 9 ľudí a ďalší pravdepodobne ešte pribudnú. Zoznámili sme sa s množstvom nových technológií, ktoré by nám mali podstatne pomôcť zvládnuť rast WebSupportu. Mnohé sme už úplne alebo aspoň čiastočne nasadili (napr. dovecot, ZFS, celeryproject.org ). Po ďalších sa ešte len obzeráme (VMware,Splunk). Tento rok sa bude niesť v znamení čo najväčšej automatizácie vďaka konfiguračnému manažmentu (CFengine 3), robustnému preposielaniu správ, orchestrácii taskov medzi servermi (RabbitMQ/celeryproject.org) a komplexnej analýze systémových záznamov (Splunk/logstash/graylog2). Je toho však podstatne viac, a preto sa na rok 2013 veľmi tešíme.

Helpdesk tím – Maťo Bača

Rok 2012 bol pre helpdesk “zlomovým”, už len pre prechod na nový ticketovací systém LiveAgent a tiež náborom nových helpdeskárov, ktorí sa o vás starajú. Počas roka sme úzko spolupracovali s našimi namakanými developermi na tunovaní WebAdminu. Kopec vecí sme zautomatizovali alebo pridali. Napríklad editovanie fakturačných údajov na predfaktúrach, migrovanie mailových schránok, svojpomocné presúvanie služieb medzi kontami, kopírovanie databáz a mnoho ďalšieho. Aj preto je našou najväčšou misiou roka 2013 Vás čo najviac z toho naučiť. Ste super klienti, ktorí si chcú veci robiť sami, stačí vás len nasmerovať.

Webonic.hu – Monika Kozmér

Máme za sebou rok zbierania skúseností a mapovania spotrebiteľského správania. Podarilo sa nám ponúknuť produkt a postoj, ktorými sme sa výrazne odlíšili od konkurencie. Získali sme prvých maďarských šíriteľov dobrej povesti, stabilnú klientsku základňu a business plán sme naplnili takmer do bodky. Do nového roku teda vstupujeme so smelým plánom posilnenia postavenia. Chceme sa stať hráčom, ktorý rozvíri zatiaľ pokojné vody maďarského webhostingového trhu. Vieme, ako na to!

Devel tím – Ivan Kopčík

Minulý rok bol pre devel tím jedným z najturbulentnejších rokov vôbec. Prešli sme personálnym prerodom a nastolili sme nové fungovanie devel tímu. Opustili sme rokmi používanú metodiku vývoja SCRUM a zaviedli sme KANBAN. Definitívne sme dali zbohom klientskym projektom a zamerali sme náš focus na zlepšovanie kvality interných projektov, produktov a služieb. V roku 2013 plánujeme optimalizáciu zostávajúcich častí systému a zavedenie už dlhšie odkladaných vylepšení. Taktiež chceme odovzdávať naše vedomosti ďalej a priniesť na trh nové projekty. Verím, že rok 2013 bude plný kvalitnej a ťažkej práce, na ktorú však budeme právom hrdí.

Marketing – Maťa Ličková

Za môj prvý polrok vo WebSupporte sme reštartovali náš tím a nastavili nové, efektívnejšie procesy. Podarilo sa nám započať cestu vylepšenia našich produktov, ktorá bude pokračovať výrazne práve v roku 2013. V komunikácii chystáme viac technologického obsahu, ktorým chceme poodhaliť zákulisie a zmapovať chystané zmeny. Radosť mi robí postupné vystavanie obchodného oddelenia, ktoré našim firemným klientom ponúkne oveľa komfortnejší servis. No a veľmi sa teším z plánov v Maďarsku a Česku.

Autor: Tím Websupport

Sme slobodná a otvorená firma. Robíme to, čo nás baví a chceme každou našou činnosťou posúvať štandardy vyššie.

5 odpovedí na “2012 is soooo last year”

viete odporucit nejaku dobru literaturu na kanban? vdaka

Odpovedať

Zaujímavé .. mohli by ste viac priblížiť prechod na KANBAN? Čo vám na SCRUMe nevyhovovalo, čo vás zaujalo na KANBANe, ako ste ho aplikovali? Máte zatiaľ pocit, že dosahujete vyššiu efektivitu a kvalitu?

Dúfam, že to nie je tajné 🙂 Inak prajem aby sa splnili plány, ideálne ešte pred koncom iterácie 😀

Odpovedať

Pripájam sa ku komentárom vyššie. Viac o KANBAN a dôvod jeho výberu pre Websupport development.

Inak pekný Blogpost. Človek pri vašej komunikácii či už newslattrami, blogpostmi alebo cez FB ma pocit, že úspechy Websupportu sú úspechmi aj pre zákazníka a úspechy zákazníka sú úspechmi aj pre Websupport 🙂 Len tak ďalej.

Odpovedať

Nasim dovodom opustenia scrumu a mojim vyberom kanban metodiky bol maintenance. Hlavnym dovodom, preco sa nam zacal scrum javit ako okliestujuci bola prave alokacia casu na maintenance a opravy bugov. Nedarilo sa nam efektivne narabat s tymto casom a teda odhadovat kolko ad hoc zasahov bude v dannej iteracii. Nevravim, ze na scrume je nieco zle, my len hladame nieco co, co nam bude lepsie sediet.

Viac info planujeme coskoro zverejnit v pripravovanom blogposte. 😉

Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *