Preskočiť na obsah
Kategórie
Business Tipy a triky

Nebuďte príliš múdri na svojich zákazníkov

Marketing je plný trikov, ako vytiahnuť peniaze od svojich klientov tak, aby o tom nevedeli, alebo aby na to prišli až neskôr, keď si to všetko zracionalizujú. Väčšinou je už neskoro. Presne to je prípad, kedy je krátkodobý zisk dlhodobou stratou. Byť „príliš chytrý“ na svojich klientov je cesta do horúcich pekiel.

Priekopníkmi v tomto druhu marketingu sú veľké spoločnosti. U nás určite každého napadnú mobilní operátori. Hlavným nástrojom, ktorý na to využívajú sú skryté poplatky, programy v ktorých sa nikto nevyzná a nepochopiteľné fakturačné postupy. Jeden z poslednej doby, ktorému sa ťažko verí: 1 GB dát stojí 19 € za mesiac, ale ďalší už stojí viac ako 200 €.

Takmer monopolné spoločnosti si to môžu dovoliť, ale musia potom vynakladať oveľa väčšie prostriedky na svoje PR a image a aj tak im to nikto „nežerie“. Nepochopiteľné ale je, keď tieto praktiky korporácií začínajú kopírovať menšie firmy vo veľmi dravom a konkurenčnom prostredí.

Typickým príkladom sú ceny domén, podľa ktorých sa zákazníci často orientujú. Niektoré hostingy ich preto majú veľmi nízke. Čo zákazníkovi často unikne je fakt, že ide len o cenu za prvý rok. Následné poplatky za predĺženie domény bývajú podstatne vyššie. Takáto cesta je veľmi lákavá a veľmi ťažko sa s ňou bojuje. Vo WebSupporte sa však snažíme byť za každú cenu otvorení, aj keď to môže viesť k menšiemu počtu objednávok.

Základ úspešného biznisu je spokojný a nadšený klient. A nikto nikdy nebude nadšený, keď zistí, že bol nachytaný a oklamaný. Preto sa radšej vykašlite na pár dukátov a hrajte vždy so zákazníkmi otvorenú hru. Oni Vám to vrátia.

Autor: Michal Truban

Mišo je prirodzeným dôkazom toho, že poctivý biznis sa dá robiť aj v teniskách a bez zbytočných oficialít. Je zakladateľ WebSupportu, startupu Nicereply, InHiro či inteligentnej stoličky Neseda.

15 odpovedí na “Nebuďte príliš múdri na svojich zákazníkov”

.. zákazník stále hľadá najprijateľnejšiu cenu za ponúkané služby, otvorenosť a čo najlepšiu lojalitu k nemu. Ak nájde firmu ktorá mu to dokáže dať má vyhraté 🙂 Problém však je, že sa stále nájdu ľudia,firmy a spoločnosti, ktoré to jednoducho nedokážu a to vravím z vlastnej skúsenosti … Super článok 8/10 🙂

Odpovedať

Cely clanok vyzera ako uvod do nejakej vacsej a hlbsej temy… pokracovanie?

Odpovedať

autor chcel naznacit ze k novemu hostingu ponuknuta domena za polovicu alebo domena zadarmo nie je bohvie co ked dalsi rok bude platit aj tak plnu cenu

Odpovedať

Jeden z marketingovych tahov ktory predsa zakaznika neokrada. Dostane presne to co je tam napisane, a je uplne jedno ze je to za hviezdickou na spodku stranky – ja si take veci vzdy rad precitam a pousmejem sa, to iste by mali robit vsetci ostatni nielen na Internete ale aj pohladom do vykladu predajne na reklamny poster ked je za uzasnou obrovska hviedicka a pod plagatom 30px pismo o detaile zlavy…

Odpovedať

Ide o to, ze tazko sa je branit niecomu takemu. Poznam dost vela ludi, ktorych zlakali nizsie ceny jednorazovo a neskor to olutovali co sa hostingu a domen tyka. No branit sa tomu je takmer nemozne. Ludia co maju uplne minimalnu znalost internetu webov, domen, ludia ktori prave vstupuju na internet a nemaju niekoho kto im poradi, toto je lepsie preto a preto… Sa takmer vzdy nechaju nalakat, nemaju sa rozhodnut pre nic ine ako je cena a niekedy si neuvedomuju, ze danu sluzbu aj 4 – 5 x preplacaju, ci uz sa jedna o spominane domeny, hosting ale aj weby samotne. Samozrejme ked sa do toho dostanu tak potom presunu svoje sluzby inde + daju vediet ostatnym, aby nespravili rovnaku chybu.

Odpovedať

Problém je, že drvivá väčšina domén je kupovaná buď na ďalší predaj (taký ten pochybný predaj v prvom roku, kedy je kupujúci presvedčený o „lukratívnosti domény“), alebo ju zákazník skúsi využiť pre nejaký projekt a ak sa v prvom roku web neuchytí, tak registráciu nepredĺži.
Často sa stretávam s ľudmi, ktorý nakúpia v podstate nezmyselné domény, vo veľkom počte a snažia sa ich predať za prestrelenú sumu. Ak im víde predaj 1 z 1000 domén čo nakúpia, tak sú aj tak ziskový. Viď napr. môj článok: http://www.krjak.com/moje-nazory/predaj-domeny-aboutconsumersearch-com-za-290-000/

Odpovedať

Nedavno som cital knihu Štestí doručeno, tam sa popisoval eshop http://zappos.com/ a správanie sa k zákaznikom. Mam dojem, ze websupport sa snazi stavat prave podobny „eshop“ ako zappos. Orientovany hlavne na zakaznika.

Odpovedať

presne tak, predrazeny renewal domen u slovaknet.sk bol dovod preco som vsetky domeny preniesol k websupport-u. za jeden rok „profitu“ im to fakt nestalo.

Odpovedať

Som cakal kedy takyto post pride.
Super, konecne niekto v SR kto to pochopil a este ma aj hlasnu trubu aby ho po celom Slovensku poculi…a mozno aj do CR 🙂

Good luck, Mr. Truban

Odpovedať

Hovori sa „Náš zákazník, náš pán“. Veľký počet firiem sa tohto hesla nedrží a ešte viac je takých, čo to majú ako heslo, ale nekonajú tak.

Dnes je ale doba, kedy sa treba už podľa toho správať, aby to neboli len prázdne slová. Slušnosť, otvorenosť a fair-play v dnešnom online svete hrá dôležitú úlohu. Len tak sa môže stať firma úspešnou na trhu. Zákazníci nie sú ovce ako sa mi tak vyjadril jeden nemenovaný a bývalý šéf marketingového oddelenia.

A teší ma, že Websupport sa stal úspešný, svojím prístupom k zákazníkom a v prvom rade ich kvalitou služieb.

Odpovedať

Pekne povedané a ešte krajšie vykonané. Len tak ďalej…

Odpovedať

ono je to ale všetko úplne v súlade so slovenskou mentalitou – rýchlo zbohatnúť a čo bude potom MF
http://agi.hanusovci.sk/2010/07/26/chamtivost-v-biznise/

Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *